Auto diagnostika

Mēdz teikt, ka auto iegāde atrisina desmitiem problēmu, taču tajā pašā laikā rada arī desmitiem pavisam jaunu problēmu. Nekas nav nepatīkamāks, kā neparedzēts remonts.

Ko darīt, lai no šiem gadījumiem izvairītos? Viens no drošākajiem veidiem, kā pārliecināties, ka auto ir darba kārtībā, ir ikdienā rūpēties par savu spēkratu un veikt regulāru auto diagnostiku. Tāpat kā cilvēkam jānodod asinsanalīzes un jāpārbauda veselības stāvoklis, arī automašīnām ir nepieciešama regulāra apkope un rūpes.

 

Automašīnas arī prot runāt, tikai nepieciešamas pareizās palīgierīces, lai tās saprastu. Auto datordiagnostika dod iespēju saņemt informāciju par katra auto zīmola tehniski – ekonomiskajiem parametriem. Tas ir process, kura laikā pie auto tiek pieslēgts dators vai virtuālā mašīna un ar speciālu programmu palīdzību mehāniķis tiešsaistē novērtē auto tehnisko stāvokli un redz kļūdas, kas parādās kodu veidā. Vadoties no šiem kodiem, mehāniķis atrod problēmu un to risina. Ir “kļūdas”, ko var atrisināt uzreiz tiešsaistē, kā, piemēram, problēmas ar gaisa spilveniem. Auto diagnostiku ieteicams veikt vismaz reizi gadā.

Kādēļ nepieciešama auto diagnostika? 

Pirmkārt, šāda auto diagnostika ļauj ātri un precīzi konstatēt auto bojājumus un defektus, tādējādi sniedzot iespēju savlaicīgi un regulāri veikt nepieciešamos kopšanas un remontdarbus.
Otrkārt, tā ir iespēja samazināt degvielas patēriņu.
Treškārt, var prognozēt turpmāko auto darbības laiku un resursus.
Ceturtkārt, pārdodot, pērkot vai apdrošinot auto tas ir lielisks veids, kā pārliecināties par auto stāvokli un noteikt tā reālo faktisko vērtību.
Tāpat arī ieteicams pārbaudīt auto pirms tālākiem ceļojumiem, lai ārpus robežām nerastos nepatīkami pārsteigumi.


Tieši savlaicīgi veikta apkope ir veiksmes atslēga, lai mašīna kalpotu ilgi un nebūtu pēkšņu un neplānotu izdevumu remontiem. Katrai mašīnas detaļai arī ikdienā ir jāpievērš uzmanība – motora skaņai, elektronikai, akumulatoram, riepām.
Ja katru sīkāko defektu izdosies novērst uzreiz, ilgtermiņā tas nozīmēs mazākus rēķinus. Savlaicīgi veikti remontdarbi nozīmē mazākas izmaksas, garāku ekspluatācijas ilgumu, kā arī saīsinātu dīkstāvi remonta laikā. Pie mums auto diagnostikai ir visizdevīgākās cenas, tāpēc noteikti ir vērts investēt, lai ilgtermiņā samazinātu potenciālo remontu izmaksas.
 

Kā zināt, ka automašīnai vajadzētu auto diagnostiku?

Tās ir dažādas skaņas un trokšņi no mašīnas apakšas vai motora – grabēšana, čīkstēšana, gaudošana, sīkšana. Pat, ja tikai šķiet, ka kaut kas iegrabējās, vienmēr ir drošāk veikt auto diagnostiku. Citas riska grupas pazīmes ir mašīnas neturēšanās uz ceļa, jaudas trūkums, bremžu problēmas. Par bojājumu un nepieciešamu auto diagnostiku parasti ziņo indikators vadības panelī – mašīnām ar dīzeļmotoru iedegsies kvēlspuldzes lampiņa, benzīna dzinējiem – “Check engine”, EPC vai, retāk, pretbuksēšanas lampiņa.

 

CSDD tehniskā apskate nav auto diagnostika!

Bieži jauna auto pircēji maldīgi uzskata, ka izejot tehnisko apskati CSDD varēs novērtēt kopējo auto stāvokli un atsevišķa diagnostika tam nav nepieciešama. Tā teikt – divi zaķi ar vienu šāvienu. Bet tā tas nebūt nav!
CSDD uzdevums ir sekot konkrētu mašīnas parametru atbilstībai, lai tā droši varētu piedalīties ceļu satiksmē, nevis novērtēt auto stāvokli.

Pirmkārt, pārbaudes laikā mašīna netiek pieslēgta pie datora.
Otrkārt, mehāniķi tikai vizuāli pārbaudot var palaist garām vai neinformēt par būtiskām auto problēmām.
Sevišķi nozīmīgi tas ir pērkot lietotas automašīnas, kas atdzītas, piemēram, no Vācijas, un kurām apskates laikā saņemta tehniskās apskates uzlīme. Iegādājoties šādu auto un ikdienā braucot pa Latvijas bedrainajiem ceļiem, pastiprinās iepriekš šķietami nelielās “kaites”, kas nereti beidzas ar remontdarbiem servisā un neplānotām papildus izmaksām.
Tāpēc, pērkot jebkuru mazlietotu vai lietotu automašīnu, auto diagnostika papildus tehniskajai apskatei ir sevišķi rekomendējama un tālredzīga pārbaude.